top of page

Esettanulmányok

A megbízások egy jelentős részében a megoldandó problémák gyökere, hogy az egyéni és csoport érdekek  a legtöbbször leplezett módon ütköznek a vállalati, tulajdonosi érdekkel, torzítják a belső információáramlást. Működési, szervezeti és humánaudit módszertanunk biztosítja a vállalkozás tényleges működésének, vagyoni, jövedelmi helyzetének, illetve folyamati, működési tartalékainak a feltárását. A megbízások másik leggyakoribb oka, hogy a vállalat gyors növekedését nem követte le a folyamatok és a szervezet szabályozottsága, és/vagy a tulajdonos, az operatív vezetésben a jövőben nem, vagy csak kevésbé szeretne részt venni, ezért nemcsak szervezeti, hanem gyakran szervezeti kultúra váltás is szükségessé válik.

 

Wamsler Háztartástechnikai Rt. 2010

A Megbízó (tulajdonos)  elégedetlen volt a társaság előző időszakban elért eredményével. Az 1000 főt foglalkoztató, kandallókat és kályhákat elsősorban exportra termelő vállalkozásnál a folyamatok és a humánfaktor átvilágítása jelentős megtakarítási potenciált tárt fel. A gyártási folyamatok és a szervezet újradefiniálásával, valamint a felesleges vezetői pozíciók, illetve szintek megszüntetésével a társaság üzemi szintű eredményessége átfordult nyereségbe és már az első évben elérte az árbevétel 10%-át, amit azóta tovább tudott növelni.

Pintér Zoltán, tulajdonosi képviselő

Poli-farbe Kft., 2014

A vállalat a 90-es évek eleje óta sikeresen fejlődött és a kis családi vállalkozás a 2000-es években meghatározó piaci szereplővé vált a vakolat és festékgyártásban. A tulajdonos célja a megbízással az volt, hogy a tevékenység és az árbevétel jelentős növekedését a vállalat működési modellje kövesse le, és  álljon át az egy kézből irányított családi modellről, a tudás és a hatalom disztribúcióján alapuló szervezeti rendre, illetve szabályozottságra. A szervezeti és folyamatátvilágítás eredményeképp nemcsak a működés újult meg, hanem a belső tudásra és információra alapozva egy év alatt több mint 40%-ot sikerült csökkenteni a fajlagos önköltséget, illetve az értékesítést átállítani a hagyományos disztribútorokon keresztüli értékesítésről, a közvetlen felhasználói értékesítésre. A vállalat az építőipar elmúlt öt évi mélyrepülésével dacolva ezen időszak alatt megháromszorozta az árbevételét.

Szabó Antal, tulajdonos

180305EvTermeke0057_1.jpg
Extreme Digital, 2011

A garázscégből pár év alatt regionális vállalattá fejlődött Extreme Digital kapcsán a tulajdonosok célja a megbízással az volt, hogy a szédületes növekedésnek megfelelően a baráti keretek között működtetett  folyamatokat és a szervezetet segítsük oly módon átalakítani, hogy a  hatalom irányított ellenérdekeltségen alapuló disztribúciója, és a működésbe beépített motivációs rendszerek  biztosítsák a két tulajdonos operatív  jelenlétének folyamatos csökkenését, úgy, hogy a vállalat jövedelemtermelő képessége ennek ne lássa kárát. A projekt eredményeképp nemcsak a szervezeti felállás újult meg, hanem lendületet kapott az on-line értékesítésre épített marketing, és kialakításra került egy új kontrolling rendszer.

Várkonyi Balázs, társtulajdonos

Alteo Nyrt., 2010

 

 A tulajdonos két kapcsolt áramtermeléssel működő fűtőerőmű akvizícióját követően hatékonyságnövelő beruházásokról döntött. A megbízás célja az volt, hogy a beruházások megindítása előtt legyen egy átfogó kép az erőművek öröklött munkafolyamataiban rejlő költségtartalékokról, illetve az alkalmazotti kompetenciákról. A tulajdonos tisztán látását nehezítette a bent dolgozókkal szembeni kiszolgáltatottsága a folyamatok változtatásból eredő kockázatok reális megítélése szempontjából, valamint az évtizedek óta ott dolgozó csapat tagjai közötti véd- és dacszövetség. A folyamat- és humánaudit segítségével jelentős, 30% körüli élőmunka többlet került beazonosításra az erőművek működési biztonságának megtartása mellett, valamint megerősítést nyert a változtatásokat és a technológiafejlesztést támogató vezetők köre.

Ifj. Chikán Attila, vezérigazgató

lapker_logo.png
Lapker Zrt., 2021

A Lapker Zrt nyomtatott sajtótermékek disztribúciójával foglalkozó társaság, ezt a tevékenységét közel 30 éve végzi. 2021-ben indítottunk egy projektet a HMP Consulting csapatával. A cél a raktárlogisztika területén lévő rejtett tartalékok feltárása volt. A piacon egyedüli országos disztributorként, illetve a cég mögött lévő közel három évtizedes tapasztalat alapján meglehetősen szkeptikusan álltunk a projekt előtt. Vajon mit tudhat ez a tanácsadó, ami a több évtizede nálunk dolgozó "vén rókák" figyelmét elkerülte eddig...? Mint utóbb kiderült, nagyon is sokat. Két számjegyben mérhető hatékonyságjavulást értünk el, átalakítottuk a termelés vezetési struktúráját és átszerveztük a műszakokat. Hogy mit tanultunk ebből? Azt, hogy érdemes a problémáinkra néha más szemmel tekinteni és bátran hozzá kell nyúlni akár a kritikus folyamatokhoz is.

Redling Károly, vezérigazgató

Graboplast Zrt., 2024

A 120 éves, nagy múltú hagyományokkal és tradíciókkal bíró magyar termelő vállalat folyamatainak felülvizsgálatával, a szervezet működésének áttekintésével támogatta az aktuális gazdasági környezetnek megfelelő működés kialakítását. Rávilágított a szervezeti gócokra, a fejlődést akadályozó tényezőkre és személyekre. Ezáltal nagyban hozzájárult a működési és termelési folyamatok újradefiniálásához és hatékonyságához, az új folyamatok meghonosításhoz szükséges szervezeti változásokhoz, valamint a vállalat átlátható működéséhez. Amennyiben a HMP Consulting nem segítette volna munkánkat, a transzformációs folyamatunk akár több évet is igényelt volna.

Iván László, vezérigazgató

image.png
bottom of page